På Renewtech förstår vi dina utmaningar. Det är därför vi har skapat RenewCare - vår omfattande lösning för tredjepartsunderhåll (TPM). RenewCare är utformat för att förlänga livslängden på din IT-hårdvara samtidigt som du sparar upp till 70% på infrastrukturkostnader.
Förenkla ditt hållbara IT-underhåll och maximera potentialen i din hårdvara
● Global support dygnet runt för all din nätverks-, lagrings- och serverhårdvara
● Maximera potentialen hos din hårdvara med kostnadseffektivt underhåll
● Förenkla ditt underhåll med stöd för flera leverantörer
● Globalt anpassningsbart IT-stöd som passar ditt företag
● Garanti för lösning av alla hårdvaruproblem vid första tillfället
● Hållbar och ESG-vänlig begränsning av e-avfall
Global support dygnet runt för all din nätverks-, lagrings- och serverhårdvara
Vårt team av certifierade fältserviceexperter och avancerade Level 3-ingenjörer är tillgängliga 24/7.
RenewCare tillhandahåller exceptionell global service och support för all din datacenterhårdvara (nätverk, lagring och server) från OEM-tillverkare inklusive:
Flexibelt serverunderhåll anpassat efter dina behov
Våra anpassningsbara servicenivåer gör att du kan finjustera servicenivåerna och anpassa ditt avtal till dina specifika krav. Behöver du lägga till eller ta bort utrustning? Det är inget problem! Vi ser till att ditt serverunderhåll alltid är i linje med dina föränderliga affärskrav.
24 X 7 X 4
- 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan
- Inledande telefonbaserad diagnos
- Fälttekniker på plats (vid behov inom 4 timmar efter kundkontakt)
9 X 5 X 4
- 8:00 till 17:00, måndag till fredag
- Inledande telefonbaserad diagnos
- Fälttekniker på plats (vid behov inom 4 timmar efter kundkontakt)
Nästa dag
- Inledande telefonbaserad diagnos
- Fälttekniker på plats (vid behov inom 4 timmar efter kundkontakt)
Maximera potentialen hos din hårdvara med kostnadseffektivt underhåll
Originalutrustningstillverkare (OEM) marknadsför ständigt sin nya hårdvara. De upphör ofta med support för äldre modeller. Även om de har åratal av potentiell användning kvar bortom angivna datum för servicens slut (EOS) eller livscykelns slut (EOL).
Med RenewCare kan du förlänga supporten för din befintliga utrustning långt efter det att OEM-garantin har löpt ut. Våra underhållsplaner kostar en bråkdel av vad du skulle betala OEM-tillverkaren - vanligtvis bara 30-70 % av deras avgifter för identisk utrustning.


Reliable IT support - Anytime, Anywhere!
Global support med lösning vid första tillfället
Få support dygnet runt över hela världen för att hålla dina IT-system stabila, med en lösningsgaranti vid första besöket eller en underhållskredit på en månad.
Omfattande garanti och support
Njut av flexibla garanti- och supportalternativ, även för begagnad eller föråldrad utrustning.
Kostnadsbesparingar på underhåll och hårdvara
Spara 30-70% på underhåll och 55-90% på utrustningskostnader, samtidigt som du förlänger utrustningens livslängd och hanterar nätverk på en enda plattform.
Förenklat underhåll för flera leverantörer
Förenkla underhållet med ett enda avtal som omfattar all hårdvara, oavsett varumärke.
Tillförlitlig installation och support på begäran
Få transparenta offerter för installationer och support på begäran utan långsiktiga åtaganden.
Miljövänliga lösningar
Stödja hållbarhet genom att förlänga utrustningens livslängd, återanvända resurser och minska avfallet genom återvinning.
Global support dygnet runt för all din nätverks-, lagrings- och serverhårdvara
Vårt team av certifierade fältserviceexperter och avancerade Level 3-ingenjörer är tillgängliga 24/7.
RenewCare tillhandahåller exceptionell global service och support för all din datacenterhårdvara (nätverk, lagring och server) från OEM-tillverkare inklusive:


Globalt anpassningsbart IT-stöd som passar ditt företag
Från global fjärrassistans till hårdvarutjänster på plats. Vårt globala team av certifierade fältserviceexperter och avancerade Level 3-ingenjörer har omfattande erfarenhet av lagrings-, server- och nätverkshårdvara. Mixa och matcha våra tjänster för att skapa ditt perfekta supportpaket:
- Ingenjörsarbete på plats
- Fjärrövervakning
- Operativt stöd
- Underhåll av hårdvara
Hållbar livslängd förlänger service
RenewCare förlänger din hårdvaras livscykel och minskar förbrukningen av jungfruliga material. Genom att förlänga IT-hårdvarans livslängd förhindrar vi utvinning av nya råvaror och minskar CO2-produktionen i samband med tillverkningen av ny hårdvara. Den positiva effekten av RenewCare och den livstidsförlängande tjänsten hjälper dig att minska din miljöpåverkan.


Garanti för lösning vid första försöket
Många underhållsleverantörer hävdar att de har en hög lösningsgrad vid första tillfället. RenewCare ger dig en lösningsgaranti vid första tillfället. Om vi inte löser ditt problem med lagrings-, server- eller nätverkshårdvara vid första besöket krediterar vi dig för en månads underhåll (och övervakning, om tillämpligt) på enheten i fråga.






















And many more!
On-site or remote – we cover it all
Through RenewCare, we furnish adaptable contracts encompassing a broad spectrum of services, ranging from online and phone-based hardware support to the replacement or repair of server, network, storage, or data center hardware. Our offerings encompass on-site engineering assistance, remote monitoring, operational support, and equipment maintenance. RenewCare also facilitates customization of these services, ensuring flexible options.
RenewCare – benefits across the globe
Renewtech distinguishes itself through its extensive global presence, catering to customers across the globe with pride. Our team comprises a substantial number of certified field service experts and Level 3 engineers with a wealth of experience within storage, server, and network hardware. They stand ready to assist on-site at your facility whenever the need arises. At Renewtech, our commitment to delivering professional, comprehensive support remains unwavering from inception to completion.


We offer support through:
First-time resolve guarantee
With our First-time resolve guarantee, failure to resolve your storage, server, or network hardware issue during the first visit entitles you to a credit equivalent to one month of maintenance (and monitoring, if applicable) for the affected device.
Engineering expertise
Our workforce includes a substantial team of badged field service experts and advanced Level 3 engineers with OEM experience in storage, server, and network hardware. These teams are strategically stationed in cities worldwide, ensuring rapid on-site assistance at your facility within a four-hour window.


Sales & Support
+45 72 440 277
Vi svarar inom 48 timmar på alla vardagar
Öppettider
Måndag till torsdag: 08.30-16.30
Fredag: 08.30-15.30