Third Party Maintenance

Att hantera flera leverantörer kan vara en utmaning, och det kan sätta budgeten under press. Med tredjepartsunderhåll kan du förlänga livslängden på din IT-utrustning - och spara upp till 70 % på din IT-infrastruktur. Säg hej till RenewCare. 

Förlängning av livscykeln 

Original Equipment Manufacturers (OEM) utvecklar vanligtvis ny hårdvara i syfte att locka konsumenter att köpa deras senaste erbjudanden. När dessa nya produkter lanseras upphör de ofta med supporten för äldre versioner, trots att dessa kan användas långt efter det EOS/EOL-datum som fastställts av OEM. 

Genom tredjepartsunderhåll har du möjlighet att förlänga supporten efter det att OEM-garantin har löpt ut. I allmänhet erbjuds denna support till en bråkdel av kostnaden, vanligtvis mellan 30% och 70% av OEM-underhållsavgifterna för identisk utrustning. På så sätt kan ni inte bara förlänga supporten för er befintliga hårdvara, utan också dra nytta av lägre supportkostnader. 

Maintainance for your server

With customizable service tiers, you retain the ability to fine-tune service levels and amend your contract by adding or removing equipment as needed, at any juncture. 

7 X 24 X 4

  • 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan 
  • Inledande telefonbaserad diagnos 
  • Fältingenjör på plats (vid behov inom 4 timmar efter kundkontakt)

5 X 9 X 4 

  • 8:00 till 17:00, måndag till fredag 
  • Inledande telefonbaserad diagnos 
  • Fältingenjör på plats (vid behov inom 4 timmar efter kundkontakt)

Nästa dag

  • Inledande telefonbaserad diagnos 
  • Fältingenjör på plats (vid behov inom 4 timmar efter kundkontakt)

Äg din tidslinje 

Med underhåll från tredje part har du flexibiliteten att bestämma när du vill uppgradera, snarare än att vara bunden av OEM:s schema. Även om vissa OEM-tillverkare kan erbjuda support i ytterligare ett eller två år efter EOS-datumet, är de tillhörande kostnaderna ofta oöverkomligt höga, vilket gör hårdvaruuppgraderingar mer tilltalande. Detta tillvägagångssätt gör också att du kan fortsätta använda pålitlig utrustning som du redan är bekant med. 

Underhållsstöd för flera leverantörer 

Historiskt sett har OEM-tillverkare föredragit att ingå blandade supportavtal, särskilt i miljöer med olika IT-infrastrukturer. Detta leder till att IT-organisationer måste hantera flera OEM-avtal, som vart och ett innebär en ökad administrativ börda. I sådana scenarier visar det sig vara en mer effektiv lösning att konsolidera tjänsterna under en enda leverantör. 

En enhetlig leverantör av tredjepartsunderhåll effektiviserar denna process genom att konsolidera hårdvara och tjänster för datacenter i ett enda avtal, så kallat multi-vendor maintenance. Detta tillvägagångssätt blir särskilt värdefullt i en tid med strikta budgetrestriktioner och minskade kapitalutgifter. Multi-vendor maintenance hjälper till att kontrollera servicekostnaderna samtidigt som traditionella nivåer av drifttid och prestanda bibehålls. 

Genom RenewCare erbjuder vi support och underhåll för OEM-tillverkare som Cisco, Dell, Brocade och HPE. I grund och botten levererar underhåll för flera leverantörer:

  • Förbättrad kontroll över allokeringen av CapEx. 
  • Minskning av EOS/EOL-problem kring befintlig utrustning för datacenter. 
  • Skräddarsydda SLA:er och kostnadseffektiva supportalternativ efter garantitiden.

Minska mängden e-avfall

Att förlänga supporten för din hårdvara ligger i linje med ditt företags initiativ för socialt ansvar. Tredjepartsunderhåll bidrar till att minska mängden e-avfall genom att förhindra att IT-utrustning kasseras efter att OEM:s support har upphört. Detta bidrar till hållbarhetsarbetet och minskar miljöpåverkan.

Flexibla avtal och anpassningsbara servicenivåer

Third Party Maintenance ger dig möjlighet att enbart betala för de tjänster som är nödvändiga för underhållet av din utrustning. Om nivå 1-support inte är nödvändigt för din datacenterutrustning är du inte skyldig att inkludera det. Våra flexibla avtal ger en supportlösning som är skräddarsydd exakt efter dina behov. 

Dessutom möjliggör Third Party Maintenance justeringar eller ändringar av ditt serviceavtal. Det innebär att om supporttäckningen för din utrustning löper ut behöver du inte bekymra dig om avgifter för omcertifiering. 

På plats eller på distans - vi täcker allt

Genom RenewCare tillhandahåller vi anpassningsbara avtal som omfattar ett brett spektrum av tjänster, allt från online- och telefonbaserad hårdvarusupport till utbyte eller reparation av server-, nätverks-, lagrings- eller datacenterhårdvara. Våra erbjudanden omfattar teknisk assistans på plats, fjärrövervakning, driftstöd och underhåll av utrustning. RenewCare underlättar också anpassning av dessa tjänster, vilket säkerställer flexibla alternativ. 

RenewCare - förmåner över hela världen 

Renewtech utmärker sig genom sin omfattande globala närvaro och servar kunder över hela världen med stolthet. Vårt team består av ett stort antal certifierade fältserviceexperter och nivå 3-ingenjörer med omfattande erfarenhet av lagrings-, server- och nätverkshårdvara. De är redo att hjälpa till på plats hos er närhelst behovet uppstår. På Renewtech är vårt åtagande att leverera professionell, heltäckande support orubbligt från början till slut.

Vi erbjuder stöd genom:

Garanti för förstagångslösning 

Med vår First-time resolve-garanti får du en kredit motsvarande en månads underhåll (och övervakning, om tillämpligt) för den berörda enheten om du inte lyckas lösa ditt problem med lagrings-, server- eller nätverkshårdvara under det första besöket. 

Teknisk expertis 

Vår personalstyrka består av ett stort team med utmärkta fältserviceexperter och avancerade nivå 3-ingenjörer med OEM-erfarenhet av lagrings-, server- och nätverkshårdvara. Dessa team är strategiskt stationerade i städer över hela världen, vilket garanterar snabb hjälp på plats vid din anläggning inom fyra timmar. 

Behöver du råd om att köpa eller sälja hårdvara? Fyll i formuläret så återkommer vi.

Försäljning och support

+45 72 440 277

Vi svarar inom 48 timmar på alla vardagar.

 

Öppettider

Måndag till torsdag: 08.30-16.30

Fredag: 08.30-15.30