Third Party Maintenance

På Renewtech förstår vi dina utmaningar. Det är därför vi har skapat RenewCare - vår omfattande lösning för tredjepartsunderhåll (TPM). RenewCare är utformat för att förlänga livslängden på din IT-hårdvara samtidigt som du sparar upp till 70% på infrastrukturkostnader.

Förenkla ditt hållbara IT-underhåll och maximera potentialen i din hårdvara

●      Global support dygnet runt för all din nätverks-, lagrings- och serverhårdvara

●      Maximera potentialen hos din hårdvara med kostnadseffektivt underhåll

●      Förenkla ditt underhåll med stöd för flera leverantörer

●      Globalt anpassningsbart IT-stöd som passar ditt företag

●      Garanti för lösning av alla hårdvaruproblem vid första tillfället

●      Hållbar och ESG-vänlig begränsning av e-avfall

Global support dygnet runt för all din nätverks-, lagrings- och serverhårdvara

 

Vårt team av certifierade fältserviceexperter och avancerade Level 3-ingenjörer är tillgängliga 24/7.


RenewCare tillhandahåller exceptionell global service och support för all din datacenterhårdvara (nätverk, lagring och server) från OEM-tillverkare inklusive:

Och mycket mer!

Flexibelt serverunderhåll anpassat efter dina behov

Våra anpassningsbara servicenivåer gör att du kan finjustera servicenivåerna och anpassa ditt avtal till dina specifika krav. Behöver du lägga till eller ta bort utrustning? Det är inget problem! Vi ser till att ditt serverunderhåll alltid är i linje med dina föränderliga affärskrav.  

24 X 7 X 4

  • 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan 
  • Inledande telefonbaserad diagnos
  • Fälttekniker på plats (vid behov inom 4 timmar efter kundkontakt)

9 X 5 X 4 

  • 8:00 till 17:00, måndag till fredag
  • Inledande telefonbaserad diagnos 
  • Fälttekniker på plats (vid behov inom 4 timmar efter kundkontakt)

Nästa dag

  • Inledande telefonbaserad diagnos
  • Fälttekniker på plats (vid behov inom 4 timmar efter kundkontakt)

Maximera potentialen hos din hårdvara med kostnadseffektivt underhåll

Originalutrustningstillverkare (OEM) marknadsför ständigt sin nya hårdvara. De upphör ofta med support för äldre modeller. Även om de har åratal av potentiell användning kvar bortom angivna datum för servicens slut (EOS) eller livscykelns slut (EOL).


Med RenewCare kan du förlänga supporten för din befintliga utrustning långt efter det att OEM-garantin har löpt ut. Våra underhållsplaner kostar en bråkdel av vad du skulle betala OEM-tillverkaren - vanligtvis bara 30-70 % av deras avgifter för identisk utrustning.

Reliable IT support - Anytime, Anywhere!

globe

Global support med lösning vid första tillfället

Få support dygnet runt över hela världen för att hålla dina IT-system stabila, med en lösningsgaranti vid första besöket eller en underhållskredit på en månad.

globe

Omfattande garanti och support

Njut av flexibla garanti- och supportalternativ, även för begagnad eller föråldrad utrustning.

coin

Kostnadsbesparingar på underhåll och hårdvara

Spara 30-70% på underhåll och 55-90% på utrustningskostnader, samtidigt som du förlänger utrustningens livslängd och hanterar nätverk på en enda plattform.

multi

Förenklat underhåll för flera leverantörer

Förenkla underhållet med ett enda avtal som omfattar all hårdvara, oavsett varumärke.

wrench

Tillförlitlig installation och support på begäran

Få transparenta offerter för installationer och support på begäran utan långsiktiga åtaganden.

recycle

Miljövänliga lösningar

Stödja hållbarhet genom att förlänga utrustningens livslängd, återanvända resurser och minska avfallet genom återvinning.

Global support dygnet runt för all din nätverks-, lagrings- och serverhårdvara

Vårt team av certifierade fältserviceexperter och avancerade Level 3-ingenjörer är tillgängliga 24/7.


RenewCare tillhandahåller exceptionell global service och support för all din datacenterhårdvara (nätverk, lagring och server) från OEM-tillverkare inklusive:

Globalt anpassningsbart IT-stöd som passar ditt företag

Från global fjärrassistans till hårdvarutjänster på plats. Vårt globala team av certifierade fältserviceexperter och avancerade Level 3-ingenjörer har omfattande erfarenhet av lagrings-, server- och nätverkshårdvara. Mixa och matcha våra tjänster för att skapa ditt perfekta supportpaket:

  • Ingenjörsarbete på plats
  • Fjärrövervakning
  • Operativt stöd
  • Underhåll av hårdvara

Hållbar livslängd förlänger service

RenewCare förlänger din hårdvaras livscykel och minskar förbrukningen av jungfruliga material. Genom att förlänga IT-hårdvarans livslängd förhindrar vi utvinning av nya råvaror och minskar CO2-produktionen i samband med tillverkningen av ny hårdvara. Den positiva effekten av RenewCare och den livstidsförlängande tjänsten hjälper dig att minska din miljöpåverkan. 

Garanti för lösning vid första försöket

Många underhållsleverantörer hävdar att de har en hög lösningsgrad vid första tillfället.  RenewCare ger dig en lösningsgaranti vid första tillfället. Om vi inte löser ditt problem med lagrings-, server- eller nätverkshårdvara vid första besöket krediterar vi dig för en månads underhåll (och övervakning, om tillämpligt) på enheten i fråga.

And many more!

Get in contact

On-site or remote – we cover it all

Through RenewCare, we furnish adaptable contracts encompassing a broad spectrum of services, ranging from online and phone-based hardware support to the replacement or repair of server, network, storage, or data center hardware. Our offerings encompass on-site engineering assistance, remote monitoring, operational support, and equipment maintenance. RenewCare also facilitates customization of these services, ensuring flexible options. 

RenewCare – benefits across the globe 

Renewtech distinguishes itself through its extensive global presence, catering to customers across the globe with pride. Our team comprises a substantial number of certified field service experts and Level 3 engineers with a wealth of experience within storage, server, and network hardware. They stand ready to assist on-site at your facility whenever the need arises. At Renewtech, our commitment to delivering professional, comprehensive support remains unwavering from inception to completion.

We offer support through:

First-time resolve guarantee 

With our First-time resolve guarantee, failure to resolve your storage, server, or network hardware issue during the first visit entitles you to a credit equivalent to one month of maintenance (and monitoring, if applicable) for the affected device. 

Engineering expertise 

Our workforce includes a substantial team of badged field service experts and advanced Level 3 engineers with OEM experience in storage, server, and network hardware. These teams are strategically stationed in cities worldwide, ensuring rapid on-site assistance at your facility within a four-hour window. 

Do you need independent and cost-effective support? Fill in the form and we will get back to you in the shortest delays.

Sales & Support

+45 72 440 277

Vi svarar inom 48 timmar på alla vardagar

 

Öppettider

Måndag till torsdag: 08.30-16.30

Fredag: 08.30-15.30